Irma Weersink aan de slag als directeur van OBS De Blokstoeke ,

0
1395

irma2.jpgIrma Weersink is begonnen als directeur van OBS “De Blokstoeke” in Westerhaar. Ze vertelt over haar eerste ervaringen. Nadat bekend was geworden dat ik als directeur benoemd was heb ik veel leuke, lieve en vooral positieve reacties gekregen. Dank daarvoor.
Al veel jaren ben ik verbonden met de Blokstoeke. In 1983 ben ik als leerkracht in de onderbouw begonnen. Na enkele jaren werd ik ook ingezet in de midden en bovenbouw. Met veel plezier heb ik voor de klas gestaan en toen diende zich een nieuwe uitdaging aan, ik werd IB-er, in deze functie heb ik ontzettend veel geleerd. De laatste jaren heb ik als locatieleider ook de nodige ervaring opgedaan om het team aan te sturen, mocht dat nodig zijn. En nu krijg ik als directeur de kans om mijn ervaring – zowel praktisch als theoretisch – samen met leerkrachten, ouders en leerlingen in te zetten om de school een eigen gezicht te geven.

Introductie scheiding

We zijn een ondernemende school en wij zijn nu aan zet. Bij dit proces worden ook ouders betrokken. Ik heb er echt zin in.
Belangrijkste drijfveer bij al haar functies is voor Irma Weersink altijd geweest om ontwikkelingen uit het onderwijsveld door te laten klinken in het onderwijskundig beleid van de school en het luisteren naar hoe ouders en de kinderen het beleven. Dat wil ik door blijven doen.
Als doel voor de toekomst heb ik de school samen met team, ouders en leerlingen op de kaart te zetten als een ondernemende school, waar het goed toeven is voor iedereen. We worden een school die nog meer oog heeft voor de specifieke vaardigheden die de toekomst ( 21st eeuw) vraagt van onze kinderen. Denk daarbij aan vaardigheden als samenwerken, creativiteit, digitale geletterdheid, kritisch denken, sociaal en culturele vaardigheden, communiceren en probleem oplossend vermogen.
Concreet zal men dit terug kunnen zien in ons onderwijs, waar wij werken vanuit het principe Meervoudige Intelligentie bij de zaak vakken. Intelligentie is de bekwaamheid om te leren, om problemen op te lossen. Dit kan op verschillende manieren. Deze verschillende manieren bieden wij aan op onze school zodat leerlingen op hun eigen unieke wijze problemen leren op te lossen.
We geven daarnaast ook expliciet aandacht aan Podiumkunsten, Kunst en Cultuur. Denk hierbij aan voorstellingen door de kinderen uitgevoerd tijdens de Break de maand Show, workshops gegeven door kunstenaars, dansers/danseressen, museabezoek, te veel om op te noemen.
De Digitale geletterdheid willen we vergroten doordat onze kinderen o.a. werken met tablets tijdens de basisvakken ( Snappet) en tijdens de zaakvakken. Het nu en de toekomst wordt steeds meer gedigitaliseerd en wij spelen hier op in op een vooruitstrevende manier van lesgeven.
Daarnaast leren de leerlingen zich actief in te zetten voor de omgeving, o.a. door te participeren op projecten binnen de Westerhaarse gemeenschap. Denk dan aan samenwerken met de Kleine wereld, Ons Domein of een samenkomst met ouderen in het Haarhuus. De invulling van deze activiteiten gebeurt onder begeleiding van een leerkracht zo veel mogelijk zelfstandig door de leerlingen. Dit om o.a. samenwerking, zelfstandig denken, plannen etc te bevorderen. Ook meewerken aan acties met als doel geld in zamelen voor goede doelen is een onderdeel van het aanbod voor leerlingen van de Blokstoeke.

 

Dit is zomaar een greep uit het aanbod wat wij hebben in onze ondernemende school. Er is teveel om in dit stukje te kunnen vertellen. Daarom nodigen wij u uit om op een van onze open dagen te komen kijken of zomaar eens binnen te wandelen in onze mooie school. Wij zijn aan zet! dat vind je terug in onze nieuwe slogan…

De Blokstoeke, ondernemende school aan zet

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Typ je naam hier