Rijkswaterstaat doet toezegging: onderzoek op- en afritten N36

0
206

VRIEZENVEEN-WESTERHAAR – Rijkswaterstaat is genegen maatregelen te nemen bij de op- en afritten in de snelweg N36 bij Westerhaar.

De bereidheid van Rijkswaterstaat te kijken naar maatregelen is het resultaat van bestuurlijk overleg dat wethouder Martha van Abbema van de gemeente Twenterand had met Rijkswaterstaat. Dat vond plaats mede naar aanleiding van het verkeersongeval met fatale afloop van december vorig jaar op de N36, op een afrit nabij Westerhaar. Van Abbema: “Hoewel het nog onduidelijk is of en zo ja wanneer Rijkswaterstaat maatregelen kan uitvoeren, hebben ze in het gesprek wel aangegeven zich hiervoor sterk te willen maken om deze onveilige situatie op te lossen en dat is positief.” Uit een onderzoek van Rijkswaterstaat blijkt dat door de toenemende drukte op het gehele traject van de N36, het voor invoegend verkeer steeds moeilijker wordt de N36 te komen. Het gaat om in totaal zes invoegstroken. Dat kan leiden tot verkeersonveilige situaties op de N36 zelf, zo erkent Rijkswaterstaat. Er wordt daarom bij de rijksdienst een project begonnen om de situatie bij de zes op- en afritten aan te pakken. Rijkswaterstaat kan niet aangeven of het ook daadwerkelijk tot uitvoering van de maatregelen komt en zo ja, wanneer. Vanuit de Westerhaarse bevolking is vorig jaar, na het dodelijke ongeval, gevraagd om actie. Er werd een handtekeningenactie op touw gezet met het dringende verzoek maatregelen te treffen. De kritiek richt zich op de huidige te korte in- en uitvoegstroken bij de op- en afritten nabij Westerhaar. In Westerhaar leeft het gevoel dat de te korte in- en uitvoegstroken mede oorzaak zijn van de ongevallen. Het recente dodelijke ongeval staat namelijk niet op zichzelf. Binnen een korte periode hebben naar verhouding meerdere ongevallen bij de genoemde op- en afritten plaatsgevonden. (Tubantia)

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Typ je naam hier