Het plan moest aan bepaalde eisen voldoen die betrekking hadden op 3 pijlers, te weten: People – Planet – Profit . OBS de Blokstoeke is al langer bezig met deze drie belangrijke pijlers in hun onderwijsprogramma en het was dus een mooie gelegenheid om hier een uitbreiding van hun plannen in uiteen te zetten.
Het plan van OBS de Blokstoeke beschreef de volgende plannen: People : een ontmoetingsbank en een pluktuin in Ons Domein waar jong en oud elkaar kunnen ontmoeten en samen bezig kunnen zijn, integratie in de wijk samen met BSO de Cirkel en Haarhuus, verbinding creëren, ouderenproject groep 8 en de kleuters. Planet : bewust bijdragen aan het milieu, leefomgeving leefbaar maken en houden, energieproject bewust wording van energieverbruik en gebruik, hoe zorg je voor je wijk, nldoet/ deblokstoekedoet. Profit : economisch bewustzijn van de leerlingen, actieve houding van de leerlingen, kritisch kijken, beroepenmarkt, beste idee van de Blokstoeke excursie naar Duurzame dinsdag.
De Blokstoeke had een spetterende pitch die helemaal uitgevoerd werd door leerlingen van de leerlingenraad en twee bewoners van het Haarhuus. De pitch bestond uit een aangepaste versie van het Blokstoekelied, een stukje met de leerlingenraad en bewoners van het Haarhuus en een flitsende rap. De leerlingen deden het geweldig het was dan ook een groot succes en kreeg dan ook een daverend applaus.
Na alle pitches was er een overleg van de jury, die dan ook ontzettend spannend was. De leerlingen konden niet wachten tot de jury klaar was, eindelijk was het dan zover. De Blokstoeke heeft van Cogas een aanmoedigingsprijs gewonnen van € 750,00. Dit werd onder een daverend applaus en gejuich in ontvangst genomen door Irma Weersink, directeur van de Blokstoeke en de leerlingen.
Al met al een geslaagd project voor de leerlingen en de bewoners van het Haarhuus. De leerlingen hebben er zin in om in ieder geval het geld te besteden aan een gedeelte van de plannen maar eerst is nog overleg met Cogas over de besteding van het geld.
OBS de Blokstoeke had een erg orginele pitch die door de leerlingenraad werd uitgevoerd, deze bestond uit een aangepaste versie van het Blokstoekelied , een toelichting met visuele ondersteuning door de leerlingenraad samen met bewoners van het Haarhuus, en een spetterende rap.