Info over reizen bij Syntus met Connexxion abonnement

0
623

Reizen bij Syntus met Connexxion abonnement
Syntus heeft in eerdere berichtgeving aangekondigd dat het sterabonnement van Connexxion vanaf 8 december geldig blijft bij Syntus.
Hieronder treft u meer informatie aan over het reizen bij Syntus met een Connexxion abonnement.

Introductie scheiding

Reizigers met een maandabonnement van Connexxion dat doorloopt na 8 december adviseren wij om een uitdraai/afdruk te maken van de abonnementsgegevens (mijn ov-chipkaart) via ov-chipkaart.nl. Hiermee kunt u aantonen welk abonnement er op uw chipkaart staat. Op vertoon van deze uitdraai/afdruk en uw ov-chipkaart kunt u dan ook na 8 december met uw Connexxion maandabonnement reizen in de bussen/trein van Syntus tot de geldigheid van uw abonnement is verlopen.
Daarna kiest u voor een Syntus Trajectkaart of een Syntus Sterabonnement:
Syntus Trajectkaart
Reist u (bijna) dagelijks op een vast traject binnen het gebied van Syntus met de bus of trein? Dan is de Syntus Trajectkaart geschikt voor u. Een Syntus Trajectkaart is geldig op de bus- en treinlijnen van Syntus. In veel gevallen is deze kaart voordeliger dan andere OV- abonnementen. Met de Syntus Trajectkaart reist u vrij op uw vaste dagelijkse route.
Een kaart waarmee u vrij op uw vaste route route kan reizen.
Geschikt voor mensen die (bijna) dagelijks dezelfde route met de bus of trein afleggen.
De prijs van de kaart is afhankelijk van het aantal zones dat u aflegt. U kunt de Syntus Trajectkaart alleen digitaal aanvragen via www.mijnsyntus.nl. U kunt de kaart zowel per maand/aantal maanden als per jaar bestellen.
Een Syntus Trajectkaart is alleen geldig in treinen en bussen van Syntus. Er rijden ook een aantal Syntusbussen op bustrajecten van Connexxion. Op deze bussen (in het Connexxion vervoersgebied) is de trajectkaart niet geldig.
In het Connexxion vervoersgebied rijdt ook een Syntus trein. Ook hier is de trajectkaart niet geldig.
Uw Syntus Trajectkaart is een zichtkaart. U toont deze samen met uw OV-chipkaart aan de buschauffeur of controleur.Voor het bestellen van een Syntus Trajectkaart heeft u een persoonlijke OV-chipkaart nodig. De Syntus Trajectkaart wordt niet op de OV-chipkaart geladen, maar dient als identificatiemiddel.
Tevens is de Syntus Trajectkaart niet geldig in de Buurtbussen.
Syntus Sterabonnement
Reist u (bijna) dagelijks met de bus, maar niet alleen door het Syntus vervoersgebied? Dan heeft u een kaart nodig, waarmee u bij diverse vervoerders kan reizen. In dit geval is een sterabonnement de beste kaart voor u.
Met een sterabonnement kunt u met verschillende vervoerders reizen. Het aantal zones dat u tijdens uw reis passeert bepaalt het aantal sterren in uw abonnement.
Dit abonnement is geschikt als u regelmatig op een vaste route reist, waarbij u gebruik maakt van meerdere vervoerders.
De prijs van het sterabonnement is afhankelijk van de afstand (het aantal zones) die u aflegt. Het sterabonnement is verkrijgbaar met 1 t/m 6 sterren en als maand- of jaarabonnement.
Een sterabonnement met een centrumzone in Overijssel of Twente kunt u aanvragen via Mijn Syntus.
Het sterabonnement is geldig in de bussen in Overijssel, Twente en bij Syntus op het treintraject Zutphen-Hengelo-Oldenzaal.
U gebruikt het sterabonnement als zichtkaart. Dit betekent dat u het sterabonnement in combinatie met uw OV-chipkaart laat zien aan de buschauffeur of controleur.
Reist u ook buiten het Syntus-gebied met bijvoorbeeld een Connexxion-bus dan kunt u op het volledige traject geen gebruik maken van een Syntus Trajectkaart. Voor het bestellen van een sterabonnement heeft u een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Het sterabonnement wordt NIET op de OV-chipkaart geladen. De persoonlijke OV-chipkaart dient als identificatiemiddel. Het sterabonnement is alleen geldig in eerder genoemde gebieden wanneer uw centrumzone in Overijssel of Twente ligt.
Het sterabonnement is niet geldig in NS-treinen en in buurtbussen. Verchipte sterabonnementen zijn NIET geldig in de bussen en treinen van Syntus.

Voor vragen kunnen reizigers, met een bestaand abonnement dat doorloopt na 8 december, contact opnemen met de klantenservice van Connexxion (0900 – 2666399). Nieuwe abonnementen, met ingangsdatum na 8 december, kunnen vanaf 30 november worden besteld bij Syntus via www.mijnsyntus.nl. Bij vragen over Syntus abonnementen: telefoonnummer 088-0331360.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Typ je naam hier