Dikke 8 van ouders voor kinderopvang, BSO en gastouderopvang

1
385

klanttevreden-09-16-2011.jpgPuike beoordeling De Cirkel

Kinderopvang de Cirkel krijgt een ronduit puike beoordeling van de ouders. Die beoordelen de vestigingen met een dikke 8. Er werden door ouders zelfs 10-en toegekend voor sfeer, naleven van huisregels en openingstijden. Het personeel kreeg ook hoge cijfers.
Een en ander is gebleken uit een groot klanttevredenheidsonderzoek dat De Cirkel heeft gehouden onder 2500 tot 3000 ouders. Alle vragen in het onderzoek hadden betrekking op klantenservice, de kwaliteit van de opvang en bijkomende zaken als parkeergelegenheid. De vragen konden ingevuld worden op het internet of schriftelijk in een van de vestigingen.
De Cirkel heeft eerder klanttevredenheidsonderzoeken uitgevoerd, onder meer omdat het een van de voorwaarden is voor HKZ certificering. Vergeleken met die eerdere onderzoeken, scoorde De Cirkel dit keer weer hoger. Zo is tussen de 87% en 98% van de respondenten tevreden tot zeer tevreden over zaken als telefonische bereikbaarheid, de volledigheid van informatie en de wijze waarop afspraken worden nagekomen.

Introductie scheiding

 Parkeren daarentegen blijft bij een enkele vestiging – met name de kinderdagverblijven en BSO’s midden in een woonwijk – voor verbetering vatbaar. De Cirkel heeft de ouders intussen al laten weten dat ze haar best gaat doen om voor oplossingen te zorgen.
De kinderdagverblijven van De Cirkel krijgen een dikke 8. Sfeer, naleven van regels en openingstijden stemmen tot grote tevredenheid en over de leidsters zijn ouders zeer positief. Uit het onderzoek kwam wel de wens van ouders naar voeren dat er gekeken wordt naar de kwaliteit van luiers en frequentie van verschoning. Er zijn vestigingen die een peutergroep hebben gekregen, en dat wordt door ouders al een vooruitgang ervaren. Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat sommige ouders niet op de hoogte zijn van het programma en dat er dus op sommige punten beter geïnformeerd kan worden. Dat gold ook voor de bekendheid van ouderraad en oudercommissie. 19% is niet op de hoogte van de ouderraad. De Cirkel heeft intussen een communicatiemedewerker aangesteld, die zich gaat richten op een nog verdere verbetering van de informatie aan ouders.
Ook de Buiten Schoolse Opvang krijgt van ouders een dikke acht. Inrichting, personeel, sfeer, is allemaal prima in orde volgens de ouders. Een enkele buitenspeelplaats wordt door wat ouders als gevaarlijk ervaren en De Cirkel gaat onderzoeken wat daar aan gedaan kan worden. De Gast Ouder Opvang (GOO) van de Cirkel deelt in de mooie cijfers. Ook hier weer 10-en voor sfeer, medewerkers, intake en begeleiding. Het onderzoek wees ook uit dat 60% van de ondervraagden tevreden of heel erg tevreden is over de kassiersfunctie. De Cirkel gaat bezien wat ze kan doen om nog meer mensen volkomen tevreden te stellen over de financiële afwikkeling.
In vergelijking met collega instellingen voor kinderopvang scoort De Cirkel hoog in het klanttevredenheidsonderzoek. Directeur A. van der Heide is er blij mee, maar ziet geen reden om het daarbij te laten. ‘We willen natuurlijk een hoger cijfer, en dat is dan een mooi doel voor ons om na te streven.’

1 REACTIE

  1. Wat een onzin onderzoek, 2 tot 3000 ouders ? In Westerhaar ? nee dus, dus ook niet representatief eigenlijk een WC eend onderzoek( u weet wel, wij van wc eend adviseren wc eend )
    In Westerhaar zit de Cirkel in een pand welks eerder afgekeurd was voor de kinderen van de spelotheek. rara waarom mag de commerciële opvang wel blijven zitten ? smerig spelletje , echt wel bewijzen ? denk het niet . onderzoek zuigt 100%

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Typ je naam hier