Bibliotheek Twenterand onderzoekt tevredenheid klanten

0
609

De bibliotheek wil weten hoe de gebruikers over de dienstverlening denken en start daarom een klanttevredenheid onderzoek in de week van 30 augustus. Dit onderzoek is een vervolg op een soortgelijk onderzoek in 2005.
Alle Overijsselse bibliotheken voeren in 2010 zo`n klanttevredenheid onderzoek uit.

Bibliotheekleden krijgen per e-mail een uitnodiging deel te nemen aan het onderzoek. Dat kan door op een link te klikken die naar een vragenlijst leidt. Dezelfde link wordt ook geplaatst op www.bibliotheektwenterand.nl, zodat ook andere bezoekers de vragenlijst kunnen invullen.

De vragenlijst is gebaseerd op de uitgangspunten van het Instituut van Nederlandse Kwaliteit. Met het beantwoorden van de vragen geven bezoekers een oordeel over de verschillende onderdelen van de dienstverlening zoals de collectie en lenen in de bibliotheek, over de bibliotheekwebsite en over kranten en tijdschriften lezen etc..

Door de nieuwe resultaten te vergelijken met die uit 2005, wordt duidelijk in hoeverre de klanttevredenheid is toegenomen en wat het effect van maatregelen is geweest. Bovendien wordt meteen ook duidelijk welke gebieden nog extra aandacht verdienen.

De resultaten van het onderzoek gebruikt Bibliotheek Twenterand voor het maken en uitvoeren van een plan om de kwaliteit verder te verbeteren. Meedoen aan het onderzoek kost ongeveer tien minuten tijd. De bibliotheek wil de stem van zo veel mogelijk leden horen en hoopt daarom dat een grote respons.
Het onderzoek wordt georganiseerd door de bibliotheek in samenwerking met het netwerk van Overijsselse bibliotheken en Onderzoeksbureau Leemans.

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Typ je naam hier